zaterdag 29 december 2012

nog wat filmpies + kennismaking DJ



Aangezien het nog steeds vakantie is en het weer veel té prachtig is om m'n huis te verlaten, heb ik alweer een paar filmpjes gekeken. Ook leren we vanaf vandaag een nieuwe meid kennen, die ons af en toe ook eens zal verrassen met een blogpostje. Je kent haar misschien als Voldemordina op Bobbertblog, maar hier zal ze haar berichtjes ondertekenen met DJ.


We beginnen met een tegenvallertje : Love at First Hiccup. Ik heb hem niet eens uitgekeken, dus misschien werd hij opeens supergoed in het midden van de film. Toch kreeg ik de indruk dat er niet veel ging veranderen. Zoals in vele van deze highschool romcom's wordt het hoofdpersonage Victor (= Ned Bigby van Ned's Survivalgids) verliefd op een onbereikbaar meisje. Uiteindelijk, na veel ups and downs, zal the popu-girl toch vallen voor de charmes van Victor (denk ik). Normaal gezien vind ik het niet erg als het verhaal soms misschien ietsje te veel voor de hand ligt, maar als de acteurs dan nog eens niet kunnen acteren, haak ik af. Iets te veel Disneychannel gehalte, no thank you !


The Art of Getting By daarentegen vond ik super ! Een interessant verhaal over een complexe en talentvolle jongen, George (Freddie Highmore, speelde ook Charlie in Charlie and the Chocolatefactory). Hij  denk erg veel na over de zin van het leven en is daarom redelijk fatalistisch. Hij richt zich steeds minder op zijn schoolwerk, want hij ziet er gewoon het nut niet van in. Hij weegt alles af : is dit echt wel belangrijk? Op een dag leert hij Sally kennen, zij is eerder populair, maar ze herkent zichzelf af en toe in George. Ze worden vrienden, maar ook al hangt er een zekere chemie in de lucht, blijft een relatie lang onbespreekbaar.
Ik werd gecharmeerd door de slimme, diepe uitspraken. Dit is echt geen flutfilmpje vind ik, mooi inhoud !


Dan keek ik ook nog naar Waiting For Forever. Mooie film, maar wel een gek verhaal. Ik betwijfel ten zeerste dat dit in real life zou gebeuren, maar je weet nooit natuurlijk. Het verhaal gaat over een jongeman, Will, die eigenlijk z'n centjes verdient door gek te doen. Hij is een straatartiest en jongleert enzo, op straat dus. Hij  is gekleed in een pyjama en treedt overal op. NOU JA OVERAL? Niet echt overal. Hij gaat waar Emma gaat, een meisje waarmee hij heel zijn kindertijd doorbracht. Ze waren toen een schattig stelletje, maar na de dood van Wills ouders verhuisde hij en zag hij Emma niet meer. Wanneer hij oud genoeg was, probeerde hij Emma op te zoeken en hij volgde haar vanaf dat moment. Niet omdat hij een stalker was, hij wou gewoon in haar buurt zijn. Dé vraag van het verhaal : zullen Emma en Will ooit nog samen gelukkig zijn?
Zoals ik al zei vond ik het een mooie film! Zo van : aaaauhn, das kééééi lieeeef !


Wat hebben we hier nog? Oja, het deel 2 van een klassieker : Mean Girls 2. Echt een leuke highschool film. Jo, het meisje die The Plastics leert kennen, heeft echt een coole stijl. Like it ! Tof filmpje, super ontspannend. Ik vond vooral het momentje dat het supergemene meisje ondergekotst werd door haar boyfriend heel funny.


Dan nog mijn laatste filmpje (ik voel al dat jullie erg nieuwsgierig worden naar DJ) : Leap Year. Dit was ook een romantische film, maar dan eerder eentje die m'n mama mooi zou vinden. Niet dat ik het niet mooi vond, want ik heb er erg van genoten. Ik bedoel alleen dat de hoofdrollen nu volwassen waren en dat geeft al meteen een hele andere sfeer. Dit is ook een aanradertje (vooral door het mooie Ierse accent van Declan O'Callaghan !).

EN DAN NU
HET LANGVERWACHTE MOMENT
DE REVIEW VAN DJ


BAMBAMBAMBAM
The Dark Knight Rises! Jaja, ik dacht van ‘laat ik eens naar iets spannends kijken, ho ho’. En toen viel mijn oog op dit hier! Ik had er al veel van gehoord en in de Humo stond hij ook beschreven als ‘een aanrader’, maar de film viel nogal tegen toen ik ernaar keek. Ik ga met mijn eigen woorden proberen uitleggen waarover de film gaat. Hier komt ie. The Dark Knight Rises gaat over Batman en een gekke man met een mooi masker. Batman wou in het begin niet meer vechten omdat hij zich niet lekker voelde ofzo, want hij is een gevoelige jongen, maar toen de man met het masker kwam wou hij het toch weer wel. En dan vechten ze eigenlijk de hele film. En de man met het masker wordt vernietigd en Batman gaat dood (ja, omg, allez da denk ik toch, hij vloog zo met een atoombom over de zee en de bom ontplofte, dusja die zal wel dood zijn). Maar ik vind de film dus niet zo top, omdat er echt ontzettend veel gaten in het plot zitten. Zo raakt Batman drie keer vreselijk gewond, maar wonder boven wonder geneest dat steeds perfect! Iedereen kan ook merken dat Bruce Wayne Batman is, hoewel niemand achter Batman zijn ware identiteit komt. Je moet eens naar ‘How The Dark Knight Rises should have ended’ op youtube kijken, en dan merk je alle foutjes. DOEEEEN JAAA GREETZ JOOO





Geen opmerkingen:

Een reactie posten