zondag 23 december 2012

mmmmmmmovies

Ik hou ervan om zoveel tijd te hebben, om zoveel dingen te doen die ik leuk vind. Een van die dingen zijn de zijn de laatste tijd supermelige romantische films bekijken. Eigenlijk hoeven ze niet per se romantisch te zijn. Ik hou er vooral van als de hoofdpersonages ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Zo'n typische highschoolfilm vind ik echt ontspannend ! Ondertussen heb ik er dus al een paar bekeken, check it ouuuut..



Als eerste keek ik naar The Perks of Being a Wallflower en ik ben echt verlieeeefd geworden op die film (en op Logan Lerman). Het is moeilijk uit te leggen waarover het gaat, but I'll try. 
Charlie (gespeeld door Logan Lerman) is een hele (felle,) verlegen jongen die nieuw is op zijn school. Hij begint het jaar dus zonder vrienden en vanaf de eerste schooldag merkt hij al dat het moeilijk zal zijn om zijn plaatsje te vinden. Om zijn gevoelens toch kwijt te kunnen, schrijft hij brieven naar een onbekende vriend. Hij worstelt niet alleen met sociale problemen op school, maar ook met de herinnering aan zijn beste vriend die een paar maanden geleden zelfmoord pleegde. Hij kon nooit bij iemand terecht met z'n gedachten, behalve bij zijn tante, maar die stierf op zijn zevende verjaardag. Op een dag ontmoet hij Sam (Emma Watson) en haar stiefbroer Patrick. Vanaf dat moment wordt hij opgenomen in hun vriendengroep en ervaart hij voor het eerst wat vriendschap is. Er gebeuren verschillende dingen in zijn leven die het voor hem soms haast ondraaglijk maken, maar op andere momenten voelt hij zich top. 
De sterkte van deze film, vind ik, zijn de fantastische uitspraken. Het is namelijk een verfilming van het boek van Stephen Chbosky. Tumblr staat vol met quotes uit de film en dat is terecht. Ook de muziek versterkt duidelijk de sfeer. I absolutely love it. 
Dan een film uit 1999 : 10 Things I Hate About you. Dit is nu eens echt zo'n typische tienerfilm. Verstand op nul en gewoon genieten van de romantische scènes en the happy-ending. Ik hou echt van de nonchalante, kritische houding van Kat. Ze zet zich af tegen ongeveer alles wat door de maatschappij wordt aanbevolen. Een leuke film, niet dé superfilm, maar wel eens leuk voor als je (zoals ik nu) veel tijd hebt !

 Oooooh en dan dit toppertje : (500) Days of Summer. Ik had deze ooit al eens half en half gezien toen ze hem speelden op Vijftv, maar ik ben blij dat ik hem eens volledig bekeken heb. Zooey Dechanel, jij komt op het lijstje van nieuwe favoriete actrices. Ze acteert echt super, ze is grappig en haar look is just stunning! Ze vermelden het ook in het begin van de film : dit is geen liefdesverhaal. Het is eerder een 'hoekaneenmislukterelatietochnogeenpositieveinvloedopjeverderelevenkrijgen-verhaal'. Oh ja, dit is echt een leeeeuke film !


Op aanraden van Dille en Hanne keek ik ook naar : LOL. Echt ook weer een hele leuke! Miley Cyrus speelt hierin Lola, een doorsnee meisje. Ze wordt verliefd op Kyle (Douglas Booth) en aaauh, ze zijn echt zo schattig. Ik wil ook eens zo'n knapperd ontmoeten in het echte leven hoor, want geef toe, Douglas is ook wel een een bieke ze!


Dan even een mindere film gehad : Daydream Nation. De acteerprestaties konden er zeker mee door, maar ik irriteerde me ongelooflijk aan de verhaallijn dat ik maar halverwege gestopt ben met kijken. Ik weet zeker dat er mensen bestaan die hiervoor te vinden zijn, maar ik stoorde me gewoon echt. Het ging over Caroline Wexler die (blijkbaar zoals in vele films) nieuw is op haar school. Ze papt aan met haar leraar Nederlands, maar tegelijkertijd ook met een klasgenoot van haar. Tot zover geen probleem, maar dan komt er een element dat in het begin even vermeld was, veel sterker aan bod. Er is een gevaarlijke seriemoordenaar in de buurt. Waarom, echt, moet je nu weer zoiets gruwelijks in een 'romantische' film verwerken. Voor mij biedt het echt geen meerwaarde.

Ten slotte keek ik vanmorgen de film uit die ik gisteren was begonnen : The Last Song. Miley Cyrus vertolkte hierin (alweer) de hoofdrol van Ronnie, een meisje dat erg geleden heeft onder de scheiding van haar ouders. Ze moet samen met haar broertje Jonah de zomer doorbrengen bij haar papa en daar heeft ze absoluut geen zin in. Ondanks vele pogingen stelt ze zich niet echt open voor een  verzoening en het ziet er ook niet naar uit dat ze snel vrienden zal maken. Toch ontmoet ze al snel dé knapperd van het verhaal : Will. Ze worden natuurlijk stapelverliefd en wanneer alles beter gaat, ontstaat er een nieuw probleem.
Echt een emotionele, maar toch warme film. Hier heb ik ook weer echt van genoten!

Lovieeees xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten