donderdag 30 augustus 2012

Back to school.

Tumblr_m5ayiplywu1rpt2juo1_500_large

Hoe hard je het ook probeert te negeren, je wordt er overal aan herinnerd. Het schoolleven staat voor de deur. Ik neem aan dat de meeste mensen hier niet veel zin in hebben. Het huiswerk, de examens, het vroege opstaan, minder vrije tijd, saaie leerkrachten... Het klinkt allemaal niet erg fijn, maar geef toe, eens je eenmaal in de routine zit, valt het vaak erg mee. En hoe komt dat dan? Door je vrienden(innen) en de leuke sfeer.

Dat, is nu net het probleem.




Niet dat ik geen vriendinnen heb, integendeel, ik heb superexemplaartjes, maar alles wordt anders. En oh, wat haat ik deze verandering. We moesten eind juni een keuze maken. Doe je verder met de richting waarin je zit (in mijn geval Latijn) of kies iets anders. Ik koos ervoor om verder te gaan met Latijn. Tijd  voor een volgende keuze: kies je Talen, Wiskunde 6u of Wiskunde 8u. ? Ik koos voor de richting Latijn Moderne Talen. In mijn geval is dat redelijk logisch, want ik heb helemaal geen wiskundeknobbel en ik vind talen best wel nog fijn om te leren!
Hallo 5A4 dus!

We hadden in ons 4e jaar echt zo'n fijne klas. Veel verschillende persoonlijkheden, maar iedereen werd aanvaard en er waren geen vijandigheden. Dat klinkt logisch, maar in de meeste klassen zijn er altijd wel buitenbeentjes, bij ons, was dat niet het geval. Er waren wel groepjes, maar we kwamen overeen en hielpen elkaar als we iets wat minder konden. Het was eigenlijk best wel ideaal hoor, vorig jaar. We hadden zelf leuke leerkrachten enzo, op 1 uitzondering na dan ;) .

Natuurlijk koos niet iedereen hetzelfde. Het komt er dus op neer dat we alleen nog maar voor Latijn àllemaal samen zitten. Vijf leuke uurtjes in een hele week, veel te weinig naar mijn zin!
Maandag moesten we onze boeken afhalen op school, daardoor kwamen we dus al onze klas(genoten) en ook de andere klassen waarmee we nu samen les zullen krijgen te weten. Buiten Latijn zitten we dus samen met Economie Talen en Wetenschappen Talen. Ons klasje bestaat uit 5 mensen, de anderen zijn in totaal met 22. Een gigantische klas dus! Dat vind ik persoonlijk niet zo leuk, veel te druk en leerkrachten zijn veel sneller gepikeerd. Maarja, ik geloof dat er wel nieuwe mensen gaan zijn die meevallen, hopelijk...

Waarom zit ik hier dan zo ongelooflijk te zeuren?
Een van die groepjes van vorig jaar, bestonden uit m'n beste vriendinnen en ik. Vier lieverds van meisjes en 2 ervan zitten in m'n klas en de andere 2 niet. Kut !
Het klinkt zo'n aanstellerij, maar geloof me, dit is echt niet fijn.
Ik wil niet naar school. Bleh. Want ik ga ze zo missen!
Nog nooit zo tegenop gekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten